Rok szkolny 2023/2024
„Podkręć formę – aktywność mierzona kilometrami”
Nazwa szkoły: SZKOŁA PODSTAWOWA im. Bohaterów Westerplatte w Leńczach
Autorzy: mgr Grażyna Stawowy, mgr Magdalena Dudoń
Przedmiot: WYCHOWANIE FIZYCZNE
Rodzaj innowacji: mieszana – organizacyjno-programowa
Data wprowadzenia: 16 WRZEŚNIA 2023
Data zakończenia: 05 CZERWCA 2024
Zakres innowacji:
Adresatami innowacji są uczniowie klas 4-8 szkoły podstawowej. Czas realizacji innowacji obejmuje rok szkolny 2023/2024, cykl jesienny – 4 tygodnie, cykl zimowy -4 tygodnie, cykl wiosenny 4 tygodnie. z możliwością jej kontynuowania w następnym roku szkolnym .
Innowacja realizowana będzie w ramach obowiązkowych zajęć wychowania fizycznego dodatkowych zajęć sportowych oraz w czasie wolnym.
Podczas realizacji innowacji zostanie wykorzystana praca z smartfonem, opaską mierzącą tętno i aplikacjami, które zmierzą pokonaną odległość. Formą prezentacji pokonanej odległości, będą odczyty z aplikacji, zdjęcia z ciekawych miejsc i inne wg pomysłu uczniów.
Formy aktywności, które będą podlegały pomiarom:
-
- Chód
-
- Bieg
-
- Jazda na rowerze, hulajnodze, rolkach.
Aplikacja mierzy pokonany dystans przez cały dzień, podczas pobytu w szkole, w drodze do domu i po zajęciach lekcyjnych.
Uczniowie monitorują i dokumentują swoją aktywność i w cyklach tygodniowych przedstawiają nauczycielowi wychowania fizycznego, podają ilość pokonanych w danym tygodniu kilometrów.
Innowacja przebiega w trzech etapach :
– I etap – okres jesienny – 4 tygodnie
– II etap- okres zimowy- 4 tygodnie
– III etap – okres wiosenny – 4 tygodnie
Wzięcie udziału w projekcie skutkuje dodatkowymi ocenami z wychowania fizycznego za aktywność.
Cele innowacji
Cel główny: Zaszczepienie potrzeby aktywności fizycznej i zdrowego stylu życia oraz wykorzystanie nowoczesnych środkach multimedialnych monitorujących aktywność fizyczną.
Cele szczegółowe:
-
- poszerzenie wiedzy i umiejętności w zakresie wiedzy o nowoczesnych środkach multimedialnych wspomagających aktywność fizyczną
-
- umiejętność wykorzystania stron i programów internetowych do monitorowania poziomu aktywności fizycznej
-
- kształtowanie wytrzymałości i kondycji fizycznej poprzez systematyczne treningi
-
- skonalenie umiejętności samodzielnego planowania systematycznej aktywności fizycznej
-
- poszerzenie wiedzy na temat pozytywnego wpływu aktywności fizycznej na organizm człowieka
-
- poprawienie ogólnej wydolności organizmu uczniów, co w znaczny sposób może przyczynić się do osiągania lepszych wyników sportowych oraz poprawy zdrowia
-
- zapoznanie uczniów z aplikacjami umożliwiającymi korzystanie z zasobów miejskich takich jak rowery, ścieżki rowerowe, hulajnogi, rolki
-
- aktywne poszukiwanie w Internecie ciekawych miejsc …
Przewidywane osiągnięcia (korzyści wdrożenia innowacji)
Uczniowie:
-
- Zdobywają wiedzę i podnoszą sprawność fizyczną w sposób kreatywny
-
- Wykorzystują możliwości jakie dają urządzenia multimedialne i aplikacje zdrowotne
-
- Uczą się sposobu na aktywne życie
Nauczyciel:
-
- Wykorzystuje technologie multimedialne
-
- Jest czynnym współuczestnikiem projektu
Ewaluacja
W celu uzyskania informacji zwrotnej nauczyciel przeprowadzi:
– rozmowy indywidualne i grupowe z uczniami,
Szczegółowa analiza wyników przeprowadzonych rozmów pozwoli ocenić stopień realizacji zamierzonych celów. Działania te pomogą wyciągnąć wnioski, zaplanować pracę i ewentualnie zmodyfikować metody pracy. Podjęta zostanie także decyzja o ewentualnej kontynuacji innowacji w tej grupie.
Wszystkie wyniki i uwagi zostaną opracowane w sprawozdaniu z realizacji innowacji.
Spodziewane efekty
Wpływ na uczniów:
-
- Rozwój sprawności fizycznej.
-
- Zaangażowanie i współdziałanie w zespole klasowym.
-
- Ukierunkowanie na zdrowy styl życia.
Wpływ na pracę szkoły:
-
- Podnoszenie jakości pracy szkoły poprzez wdrażanie innowacyjnych metod pracy z uczniem.
Skasowano: Rok szkolny 2019/2020
Skasowano: Projekt „BĄDŹ KUMPLEM, nie dokuczaj”
Skasowano:
Uczniowie naszej szkoły biorą udział w trzeciej edycji ogólnopolskiej kampanii społecznej „Bądź kumplem, nie dokuczaj”. W tym roku twarzą akcji został piłkarz reprezentacji Polski – Jakub Błaszczykowski, który zachęca dzieci do gry fair play i propaguje koleżeńskie zachowania.Organizatorem kampanii jest Cartoon Network, a partnerem Fundacja Dajemy Dzieciom Siłę.
Skasowano:
Skasowano:
Coraz więcej dzieci doświadcza dokuczania w szkole i poza nią. Najmłodsi szukają wtedy pomocy w różnych miejscach, m.in. dzwoniąc na numer Telefonu Zaufania dla Dzieci i Młodzieży 116 111, prowadzonym przez Fundację Dajemy Dzieciom Siłę (dawniej Fundacja Dzieci Niczyje). W ubiegłym roku, spośród 116 tys. połączeń, co dziewiąta rozmowa dotyczyła właśnie tego problemu.
Skasowano:
W ramach akcji uczniowie klas I-VIII uczestniczą w zajęciach związanych z tematyką dotyczącą modeli zachowań społecznych.
Skasowano:
Szkolnym koordynatorem kampanii jest Pani pedagog mgr Bernadeta Ciapa.
Skasowano:
Skasowano: Projekt „Do Hymnu”
Skasowano:
„Do Hymnu” to ogólnopolski konkurs dla szkół podstawowych organizowany przez Narodowe Centrum Kultury z okazji rocznicy odzyskania przez Polskę niepodległości w ramach Programu Wieloletniego NIEPODLEGŁA na lata 2017-2022.Nasza szkoła została zakwalifikowana jako jedna z 22 szkół w województwie małopolskim: https://nck.pl/projekty-kulturalne/projekty/konkurs-do-hymnu/aktualnosci/do-hymnu-wyniki-naboru-do-konkursu-
Skasowano:
Skasowano:
Zadaniem konkursowym jest wspólne wykonanie przez co najmniej połowę uczniów Szkoły Hymnu Państwowego oraz wybranych pieśni hymnicznych.
Skasowano:
15 października 2019 roku wystartowała III edycja konkursu „Do Hymnu”. Przesłuchania konkursowe odbędą się w dniach 17 lutego – 10 kwietnia 2020 r.
Skasowano:
Do tegorocznej, trzeciej już edycji konkursu zgłosiło się aż 515 szkół z całej Polski.
Skasowano:
300 pierwszych, które przysłały swoje zgłoszenia, zostało zakwalifikowanych.
Skasowano:
Koordynatorem projektu jest Pani mgr Anna Chromy, która zajmuje się scenografią i strojami oraz Pani mgr Anna Woźniak, która przygotowuje stronę muzyczną.
Skasowano: Więcej informacji na stronie: https://nck.pl/projekty-kulturalne/projekty/konkurs-do-hymnu
Skasowano:
Skasowano:
Skasowano: Projekt „Granie na ekranie – zachowania growe młodzieży w Polsce”
Skasowano: https://dbamomojzasieg.com/granie-na-ekranie/
Skasowano:
Projekt badawczy , w którym udział bierze nasza szkoła dotyczący zjawiska grania w gry wideo i gry on-line jest kontynuacją działań zrealizowanych w latach 2015-2019 przez Fundację Dbam o Mój Z@sięg i skierowany jest do uczniów szkół podstawowych. Projekt dotyczy realizacji badań naukowych w zakresie używania przez młodzież gier wideo i gier on-line, a realizatorem projektu jest Fundacja Dbam o Mój Z@sięg, Fundacja Lotto im. Haliny Konopackiej oraz Wydział Nauk Społecznych Uniwersytetu Gdańskiego we współpracy z Dyrekcją szkoły.
Skasowano:
Głównym celem prowadzonego badania ankietowego jest poznanie wzorów korzystania przez dzieci z gier cyfrowych. Część pytań bezpośrednio odnosi się do używania nowych technologii w ogóle i do tego, jak się dzisiaj czujesz młodzież.
Skasowano:
Prowadzone badania mają charakter anonimowy, dlatego nigdzie nie będzie podawane imię i nazwisko czy adres zamieszkania. Zebrane dane mają charakter poufny i wykorzystane zostaną jedynie do celów naukowych. Jako takie zaprezentowane one zostaną w końcowym raporcie przygotowanym do końca grudnia 2020 roku.
Skasowano:
Podejmowana tematyka badań wpisuje się w szeroko rozumiana profilaktykę e-uzależnień, czyli oddziaływań zmierzających do ograniczenia takich zjawisk jak uzależnienie od Internetu, telefonu komórkowego, portali społecznościowych czy gier online. Projekt pt. „GRANIE NA EKRANIE ” wpisuje się w podstawowe kierunki realizacji polityki oświatowej państwa w roku szkolnym 2019/2020 określone przez MEN (punkt 1. Profilaktyka uzależnień w szkołach i placówkach oświatowych oraz punkt 5. Rozwijanie kreatywności, przedsiębiorczości, kompetencji cyfrowych uczniów, w tym bezpieczne i celowe wykorzystywanie technologii informacyjno-komunikacyjnych w realizacji podstawy programowej kształcenia ogólnego).
Skasowano:
OPRACOWANE WYNIKI POSŁUŻĄ DO:
Skasowano:
Skasowano:
-
- stworzenia szczegółowego raportu z badań,
Skasowano:
-
- opracowania szczegółowych rekomendacji dla rodziców, uczniów oraz nauczycieli w zakresie odpowiedzialnego korzystania z mediów cyfrowych
Skasowano:
-
- opracowania szkolnego programu profilaktycznego dla dzieci i młodzieży,
Skasowano:
-
- opracowania programu szkoleniowego dla rodziców oraz nauczycieli,
Skasowano:
-
- przygotowania metodologii szczegółowych badań jakościowych w podejmowanej tematyce.
Skasowano:
Skasowano:
Projekt koordynuje Pani mgr Anna Chromy we współpracy z Panem mgr Piotrem Mogiłą.
Skasowano:
Skasowano: Projekt „Pozytywna Uwaga”
Skasowano: https://pozytywnauwaga.pl
Skasowano:
Wychowawczyni klasy VI Pani mgr Anna Chromy bierze udział w projekcie wraz ze swoją klasą. Pozytywne uwagi będą również otrzymywać otrzymywać inne klasy i indywidualnie uczniowie. Uwagi będą miały charakter motywacyjny do podejmowania kolejnych działań i budowania poczucia własnej wartości przez uczniów.
Skasowano:
„Pozytywna uwaga” to pomysł rodziców dzieci ze Szkoły Podstawowej nr 52 na warszawskim Targówku. Urodził się chwilę po tym, kiedy jedna z wychowawczyń poprosiła uczniów, by opisali swoje pozytywne cechy. Dostała same puste kartki! Dzieci nie potrafiły napisać nic dobrego o sobie. Kompletnie nic. Dotarło do nas wtedy, że to my, dorośli, zawiedliśmy. My, rodzice, nie pomogliśmy dzieciom zbudować takiej samooceny, która pozwoliłaby im o sobie mówić – i myśleć! – dobrze. A przecież kochamy nasze dzieci i chcemy dla nich wszystkiego, co najlepsze, prawda? Wśród uwag od nauczycieli rzadko zdarzają się pozytywne. A te są zwykle pochwałami za coś oczywistego – za grzeczne zachowanie, za pomoc przy sprzątaniu po przedstawieniu. W szkole nie da się uciec od ocen, a dobra uwaga od nauczyciela zostaje z nami na całe życie. Niech nasze dzieci idą w świat przekonane, że nawet jak nie mają czerwonego paska, to są w czymś dobre. Niech poczują nasze wsparcie.
Skasowano:
Niech jak najwięcej uczniów dostanie teraz pozytywną uwagę od swoich nauczycieli – oficjalnych, wpisanych do dzienniczków. Przegońmy wspólnie smutek ze szkolnych korytarzy.
Skasowano:
Co ważne, chwalmy siebie. Rozmawiajmy, mówmy sobie coś dobrego. Nic przecież tak nie motywuje do lepszej pracy jak dobre słowo.
Skasowano:
Nie czekamy. Zaczynamy już dziś.
Skasowano:
Skasowano: Projekt „Klasowa Wigilia bez plastików”
Skasowano:
Wigilia klasowa wpisała na stałe wpisała się w tradycje klasy, której wychowawczynią jest Pani mgr Anna Chromy.
Skasowano:
W zeszłym roku wigilia zorganizowana została bez użycia plastiku. Uczniowie przynieśli swoją zastawę, sztućce oraz kubki.
Skasowano:
W roku bieżącym klasa po raz kolejny organizuje wspólną wigilię biorąc równocześnie udział w ogólnopolskiej akcji wymyślonej przez nauczycielkę Zespołu Szkół Ekonomiczno-Usługowych w Żychlinie.
Skasowano:
Skasowano:
Joanna Gadomska, nauczycielka biologii w ZSEU zaproponowała, aby wszystkie organizowane w szkole klasowe wigilie odbyły się bez używania plastikowych talerzy, kubków i sztućców. Głównym celem akcji jest ograniczenie plastikowych odpadów. #WIGILIANOWASTE. Jesteśmy ZA. Dbamy o NASZĄ MATKĘ ZIEMIĘ!
Skasowano:
Skasowano: Projekt „Czytam z klasą”
Skasowano:
Uczniowie klasy III pod opieką Pani mgr Beaty Pająk biorą udział w Ogólnopolskim Projekcie Edukacyjnym, którego głównym celem jest wspieranie rozwoju czytelnictwa wśród uczniów klas I-III.
Skasowano: Projekt składa się z 3 modułów:
Skasowano: 1. Fikuśne lekturki spod chmurki
Skasowano: 2. Zwierzęce lekturki spod chmurki
Skasowano: 3. Polskie lekturki spod chmurki
Skasowano: W każdym z modułów uczniowie będą wybierali jedną spośród czterech zaproponowanych lektur, do której następnie wykonają różnorodne zadania.
Skasowano:
Skasowano: